DULTYMOR - STAMTAVLA

 
Jag är verkligen inte bra på stam. Och speciellt inte "utländsk" stam som Dollys. Jag har bättre koll på hingstarna som är mer vanliga här även om det inte betyder att de är svenska. I Holland/Tyskland finns det så många hästar och väldigt många hingstar som jag inte ens hört talas om.
 
Men det är roligt att forska lite. Är det någon utav er som vet mer än det jag kommer skriva i detta inlägget eller kanske har en häst som släkt med Dolly får ni mer än gärna lämna en kommentar! 
 
Dolly stamtavla!
Pappas sida:
Ultimo - Svår internationell hoppning, exporterad till Kina.
Phin Phin - Svår internationell hoppning.
Burggraf - Svår internationell hoppning.
Chin Chin - Svår internationell hoppning. Han gjorde två OS och placerade sig som bäst 6:a.
 
Mammas sida:
Jag vet inte mycket om hingstarna på mammas sida, om de har gjort något i sporten. Däremot har de många avkommor som har blivit stjärnor. Bra förvärvare med andra ord. Var det gäller Dollys mamma Pacific Blue får jag fram att hon har fått flera fina avkommor & nedärver fina gångarter. Hon själv har varit aktiv i aveln till 22 års ålder på ett stuteri i Holland. 
 
Dollys pappa Ultimo. Sägs nedärva en snygg typ, fina gångarter och ett bra språng.

Kommentera här: