TILL SALU

För ca en måndag sedan lämnade jag Linus till Oleg. Idag var vi och tittade, vi är så nöjda! Linus var jätteduktig. Han har gjort ett jättebra jobb med honom. 

Jag tycker att Linus kan vara obehaglig, han spänner sig och kan sticka. Har egentligen gått väldigt bra för mig att rida honom under sommaren men det har varit väldigt basic och jag vågade inte pusha vidare. Ville låta någon riktigt erfaren sitta upp, känna efter och utvärdera honom.
 
Jag är jättenöjd med resultatet och Linus har utvecklats. Han är mycket bättre! Han är ju inte mycket riden överlag, han behöver ju ridas och utbildas vidare. Med tiden så tror vi att han blir helt "normal".
 
Han behöver longeras/springa lös innan ridning och jag känner att jag verkligen inte har möjligheterna att kunna träna honom samtidigt som jag tycker att han kan bli obehaglig. Jag måste ju vara supertrygg på en häst som kan känna sig otrygg. Jag har ju inget ridhus och man får ju inte släppa lös/longera dem i ridhusen i närheten heller.
 
 
När man lagt ihop allt så kan jag inte komma fram till något annat än att han nu är till salu. Så tråkigt, det var så mycket som kändes rätt med Linus. Han är världens snällaste, väldigt cool med allt men behöver lite mer tid på sig i ridningen. Mycket kapacitet. 
 
Han behöver komma till någon med balans och som är orädd, har lite tålamod och kan leda honom förbi detta helt enkelt. Någon som har lite bättre träningsmöjligheter än jag som nästan bara kan hålla till ute i skogen. 

Kommentarer:


S:

Vad tråkigt! Men klokt resonerat av dig om du känner sådär. Hoppas att du hittar en ny stjärna i framtiden :)

Svar: Tack för din kommentar!
Ellen

skriven


Sanna:

Så synd, men det är helt rätt tänkt ändå tycker jag. Både vi och hästarna är individer och man kan inte passa perfekt ihop med alla. :)

Svar: Tack för din kommentar!
Ellen

skriven


Zandra:

Vad tråkigt! Håller tummarna att du får lite tur framöver med hästarna 💜

Svar: 💜
Ellen

skriven


Kommentera här: