LÄGESRAPPORT

Hello! Den har dagen började lite medelmåttigt men har bara blivit bättre & bättre. Efter jobbet så fick Palle ut och skritta samt galoppera. Lång & låg, inga krav på samling. Utomhus & lite framåt galopp gör att Palle verkligen får fram sin fina mekanik i galoppen. Han fick rulla på där och värma upp samt mjuka till musklerna ordentligt, han frustade och verkade väldigt nöjd. 
 
Efter Palle red jag Dolly som har haft en lugnare period. Vi red ett lugnt pass men jag blev så glad av att rida henne idag. Hon var så lugn men ändå alert. Fokuserad på mig och en allmän fröjd. 
 
I övrigt har jag även fått den första rapporten om Linus idag och den var positiv, roligt. Väldigt spännande detta och självklart lite nervöst. Kommer inte berätta mer än så än, (så ingen ide med anonyma kommentarer, hehe). 
 
Imorgon är det back to work igen och så kommer dagen att avrundas med dressyrträning för Ulla med Palle. Jag tyckte nyss att denna vecka var seg & långsam men imorgon är det ju redan dagen innan fredag, haha. Helt plötsligt så bara sprang det på igen. 
 

Kommentera här: