MÅL & DRÖMMAR

"Vad har du för drömmar i livet? Något drömyrke? Mål inom hästsporten? :)"
 
Usch vilken jobbig fråga känner jag rent spontant men samtidigt en rolig fråga också. Vart ska vi börja? Vi börjar med ridsporten. Jag hade en dröm när jag köpte Palle och det var att få rida MSV hoppning & dressyr. Något jag viljat under hela min ponnytid. Jag fick aldrig kika på annonser, provrida ponnys för att sedan välja en utan jag fick de ponnys som kom till mig. Först Virvla, ett russ som jag fick av mina föräldrar (❤❤❤), sedan fick jag en problem/projekt ponny räddad från slakt och till sist så fick jag Lexie att utbilda åt hennes ägare, hon blev kvar hos mig i 3 år och vi red LA i både hoppning & dressyr under hennes ungponnyår. 
 
Jag & Palle red felfritt i våran 130-debut och vi red även på godkända procent några månader senare i MSV dressyr. Vilket var jätteroligt, men i det stora hela försöker inte jag att ha några direkta tävlingsmål utan mitt stora mål är att samla mycket kunskap och en dag vara en riktigt duktig ryttare! Dock skulle jag gärna vilja bli dressyrdomare, och då måste jag ha tävlat MSV B med BRA resultat. (Ska hälsa Palle att vi får fixa det😉) 
 
Ibland känner jag dock att jag hade viljat så mycket mer. Fått ha två hästar dessa år efter skolan och verkligen satsat. Jag hade alla möjligheter och vi gjorde vårat bästa, men det ville sig helt enkelt inte. Ja, jag tror redan ni hänger med hyffsat under de senaste två årens berg och dalbana. Men, det går inte att hänga upp sig på det och därför väljer jag att fokusera på det som är viktigast för mig och det är kunskap som sagt. Samlar så mycket jag bara kan samtidigt som jag njuter av att ha kunnat hålla på så mycket med hästar som jag gjort & gör.
 
Nu hoppar vi till drömmar i livet. Klart jag skulle kunna måla upp en bild med tre-fyra riktigt fina tävlingshästar och yada-yada men nä, jag har egentligen inga "drömmar". Jag vill att jag & de jag känner ska få vara friska och glada! Jag hade dock två stora drömmar för ett par år sedan, det ena var att se ett särskilt band och det andra var att åka till USA och båda har jag satt "check" på nu, kanske får jag någon ny stor dröm med tiden!
 
Och så avrundar jag detta inlägg icke inspirerande inlägg med att säga att jag inte har något särskilt drömyrke. Jag har dock alltid varit dragen till kriminologi, polisyrket & psykologi!
 
Jag & Palle när vi red på en clinic på Kalmar Horse Show 2015 med Talang Småland. Vi hade ca 2000 åskådare!
 
 Ungponnychampionatet 2016 med godkända hingsten Hällebo Meriadoc KWD77.
 
 Dolly & jag när vi satte vår första felfria runda i 1m tillsammans.
 
 Min & Corvens första pris! Och tyvärr det sista.
 
 Palle när vi kom 4:a på DM!
 
Glad & nöjd efter att ha kvalat två ungponnyer till ungponnychampionatet 2017. Hällebo Meriadoc KWD77 och Sörkullens Diva som ni ser på bilden!

Kommentarer:


Norrsken Emma:

ha en fortsätt fin dag
kramis

skriven


Kommentera här: