DAGENS RIDPASS - Palle

 
Idag red jag & Palle till ridhuset. Väl där jobbade vi på i ungefär 15 minuter. Red bara i galopp. Varierade mellan förvänd och "rätt" galopp. Varierade även ställningen. Han kändes riktigt riktigt fin. 
 
 
Vi har några få kilometer mellan hagen & ridhuset så det blir en uteritt i samma ridpass kan man säga. Idag fick vi det dessutom det lite spännande på hemvägen. Bakom träden på vänster i bild lite längre fram ligger det ett litet "surhål" eller en ganska stor & djup pöl. Det var två änder i den som lät. Palle kunde inte se dem och blev fullkomligt skiträdd. Hjärtat slog så att jag kunde höra det och hela Palle hoppade i takt med det. Han slängde sig om och när jag bad honom vända eller bromsa gick han på bakbenen istället. Fick hoppa av lite i farten och när jag försäkrat honom om att jag kunde gå först gick han steppandes efter. Vi kom förbi till slut och då hade änderna gömt sig under en stor gran, fullkomligt knäpptysta och väntade nog på att vi skulle försvinna, haha.
 
Palle är inte rädd för mycket men är det något han inte gillar så är det konstiga ljud, allra helst dem han inte känner igen. 
 
Ett lyckat & roligt ridpass iallafall! Duktig Palle. Medans vi var borta kom en kompis till oss och drog bort Ida-Hollys andra framsko så att det blir lika. Hon får gå så tills hovis kommer nästa gång, det är inte så långt kvar. Imorgon är planen att åka till ridhus med henne och rida!

Kommentera här: