DAGENS TRE RIDPASS:

Började med den lilla godingen Melker. Han var väldigt framåt idag så vi passade på att hoppa för andra gången. Vi har "hoppat" över en upphöjd bom tidigare. Idag travhoppade vi ca 70cm och då blir det ju ändå ett riktigt språng så det var riktigt roligt. Det var lätt att styra över honom. Han gjorde det utan att blinka. Så duktig! 
 
Efter Melker åkte jag till nästa häst, nämligen Dodo. Även jag & Dodo hoppade, lite mer avancerat än det Melker fick göra förstås. Jag älskar att hoppa Dodo. Han är så himla härlig och vi känner varandra så väl nu. Från backen tycker han att jag är en onödig människa, haha. Han är en liten mammagris och vill helst att Jenna ska sköta om honom men från ryggen så vet jag att han kommer att göra allt & lite till för mig. Hursomhelst, han hoppade grymt fint idag. Hoppade först på en liten 8-volt för att träna på att landa i rätt galopp och sedan avslutade vi med en liten serie. Hade en oxer i slutet av serien som låg på 100cm som vi breddade ganska mycket och det gjorde han super. Såg verkligen superlätt ut! 
 
Bilder + film från dagens pass med Dodo kommer! Ni får en print ur filmen sålänge.
 
Sist ut var Dolly! Vi red ut en sväng tillsammans idag igen. Både Dolly & Dodo är två hästar jag jobbat med länge nu så jag har kommit dem nära och gillar dem väldigt mycket. Litar mycket på dem båda och de är lika på det sättet att de har en väldigt bra inställning på hinder & hoppar med hjärtat, men de kräver mycket av ryttaren i markarbetet. 

Kommentera här: