HÄSTARNA IDAG

Började min dag med att rida Melker, precis som igår. Vi tog några språng idag också. Gick ju helt sjukt bra idag igen. Än så länge är det bara jag som rider på honom så nu får han vila från mig tills nästa vecka och när vi ses då så har han förhoppningsvis riktiga skor på sig. 
 
Åkte sedan vidare till Noppe. Även han fick "hoppa" idag. Red över upphöjda bommar. Något som han behöver träna mer på så det ska jag göra på torsdag när jag rider honom igen också. Idag gick vi tillbaka något steg. Tog tid innan han slappnade av och kunde jobba vettigt över bommarna. Vi får hoppas på två steg fram på torsdag istället. 
 
Under eftermiddagen följde jag sedan med Johanna & Merry till equterapeuten. Första gången Merry besöker henne. Jag brukar åka dit med mina hästar då och då, har väldigt stort förtroende för denna kvinna som kunnat hjälpa mina hästar flera gånger. Merry var fin & rörlig i hela kroppen. Dock satt han fast/var väldigt spänd i nacken vilket är ett resultat av hans skakningar med huvudet som vi tampats med ett tag nu och som jag berättat om innan. De uppkom på grund utav smärta i munnen men exakt hur det hänger ihop vet varken vi eller någon annan (lång historia), det är ett mysterium. Det positiva nu är åtminstone att han funkar relativt bra. Hursomhelst är det väldigt synd att det blivit så, hans träning har fått stå tillbaka jättemycket och det har såklart tagit mycket energi.
 
Med hjälp av massage och lite annat "trolleri" i nacken så verkade det som att mycket av det släppte. Han gäspade som bara den och stod sedan med lågt huvud & nästan sov. 
 
Skrev ju igår att Dodo kanske skulle på Pay n Jump nästa vecka och som det ser ut nu blir det en sväng med Merry dit också! Det var ju ett tag sedan vi luftade oss nu så det blir kul i sådana fall!
 
Merry hos equterapeuten idag.

Kommentera här: