2018 så har vi haft tre djur som fått vandra vidare till den andra sidan. Två hästar och en katt. Alla tre var relativt gamla och hade hälsoproblem sedan en tid tillbaka. Så inget utav det kom som en chock. Så sorgligt att de måste lämna oss, men de har alla haft bra liv och det gör att det känns så bra som det kan kännas i den situationen. 
 
Katten Sebbe tog vi bort nu i december, så det kanske ni minns. 
 
I slutet av september var det Eolus som togs bort och han var min mammas häst. Vi växte upp tillsammans. Han var född här och levde hela livet hos oss, för första gången finns jag nu utan att han finns. 
 
Virvla var också en stor del utav min uppväxt. Kärleken till sin första ponny går bara inte att beskriva. Så jag vet inte ens om jag ska försöka. Vi var ute på många äventyr i skogen. Vi tränade en del också men mest var det lek. Älskade älskade Virvla. Hon var också den häst som tog mig ut på tävlingsbanan och gjorde att jag fastnade för både hoppning & dressyr även om vi var allra bäst på dressyrbanan där vi vann nästan varje start vi gjorde under vår sista säsong. Hon var utlånad de senaste åren där hon har haft det toppen. Hon togs bort i våras.
 
Bilderna i detta inlägget tillägnas Virvla. Bilder från ett helt vanligt träningspass på ridbanan här hemma för ungefär 10 år sedan.
 
Så typiskt Virvla att alltid utnyttja de långa tyglarna till fullt, haha.
 

Kommentera här: