MINA STÖVLAR & CHAPS

 
Dags för nästa del inom denna lilla utrustningsserie. Denhär gången visar jag upp mina ridstövlar & chaps! 
 
Dressyrstövlar från DeNiro. Dessa används på dressyrtävlingar & många dressyrträningar. De är väldigt hårda & stadiga vilket jag tycker är ganska bekvämt när man rider dressyr. Skänkeln får mycket stöd. 
 
Mountainhorse Sovereign High Rider. Används till hoppning. 
 
Svarta stövlar som jag köpte väldigt billigt. Vet inte märket. Man känner på lädret att det inte är något fint läder men hittills är det de enda paret som jag inte behövt laga. Använder dessa till både hoppning & dressyr. 
 
Chaps.Vet inte märket på dessa heller. Brukar inte inte rida dressyr med chaps men används annars på allting från hoppträning till uteritt. Jag gillar att ha ett par chaps att avlasta med så att inte ridstövlarna slits lika snabbt. Jag har redan behövt laga mina chaps samt alla ridstövlar en gång utan de billiga svarta. 

Kommentera här: