SHOPPING FRÅN EUROHORSE

Det blev ingen storshopping på mässan utan jag köpte fyra nödvändiga saker. Bland annat nya gummipluttar till broddhålen från MD Plugg, de är superbra. Sedan en såndär rem med en kabinhake i varje sida som man fäster i bettringarna. I mitten på remen finns det en liten ring du kan fästa grimskaftet i. Man använder den alltså när man leder hästen, tror ni förstår vad jag menar. 
 
Sedan köpte jag två lite större saker. Ida-Holly har ingen lädergrimma så det köpte jag till henne. 280 kronor gick den loss för, vilket märke det är vet jag inte. Supermjuk & fin, köpte den i en utländsk monter. 
 
Och så köpte jag en ny sadelgjord till henne också. Hann testade den lite snabbt och den verkade passa! Den var väldigt mjuk och fin i lädret den också och trevligt utskuren för benen där sadelgjorden är ganska smal för att sedan bli lite bredare under magen igen. 
 

Kommentera här: