JAG & DODO I MÅNDAGS

 
Två fina bilder från måndagens ridpass på Dodo! Jag hann aldrig berätta särskilt mycket om passet i måndags mer än att ha var fin. Vi har haft lite "stökigare" ridpass överlag det senaste men i måndags hade vi kammat till oss ordentligt båda två. 
 
I skritten har jag börjat litegrann med bakdelsvändningar eller snarare att jag tänker/börjar på en. Det gör han riktigt fint faktiskt. Det är en väldigt bra övning, särskilt när han är påväg att gå upp i varv. Då får han en uppgift (och den innebär inte att öka tempot) och då landar han direkt. Han tänker så det knakar för att sätta benen rätt. När han sedan är med mig så kommer jag fram i trav eller galopp.
 
Utgångsläget i måndags var riktigt bra. Han var med mig och galopperade & travade inte så långt ifrån så bra som han bara kan. Jag försökte bibehålla & underhålla formen, vi red lite sidvärtes i traven & små små tempoväxlingar men annars krånglade jag inte till det mer än så för då hade det blivit för jobbigt. 

Kommentera här: