LITE INFO OM TÄVLINGSSÄSONGEN 2018

Inlägg om den kommande säsongen brukar vara uppskattade, många vill veta vilka mål man har och vilka tävlingar & klasser man ska rida. 2015 var året då jag & Palle hade ett helt år där vi bara kunde satsa på våra mål utan större störningsmoment vilket resulterade i en felfri 130-debut & topp-placering på DM.
 
 
Efter det har det har vi haft det struligt, mycket av & på. Därav har vi startat snäppet lägre klasser än innan och sedan några månader har vi dessutom helt andra förutsättningar eftersom att vi nu är ett öga kort. Jag hoppas att vi ska få njuta av denna säsongen utan för mycket strul. Jag har inga spännande eller särskilda mål utan vi ska träna & utvecklas, tävlar gör vi för att det är kul men här har ni några punkter som jag skulle bli glad om vi uppnår:
 
*Att jag ska bli mer bekväm samt skicklig med att han har ett öga, lära mig mer om hur jag ska rida an hinder vid vissa vinklar & svängar. Jag får nog lov att säga att jag & Palle är duktiga på omhoppningar och jag tror att om jag utvecklar denna förmåga mer så kan vi fortfarande vara "farliga".
 
*Göra någon/några starter i MSV dressyr! Vi startade två LA-klasser förra året och vi gjorde personbästa x2 samt placerade oss i båda, varav en vinst! Jag & Palle har kommit längre i dressyren nu än när vi debuterade MSV 2016 så det skulle vara kul att hinna med några starter. Han behöver komma igång lite mer först men annars skulle jag säga att vi sakta men säkert närmar oss den formen igen. Rörelserna kan han. 
 
Som det ser ut nu kommer jag att fokusera på hoppningen. Så som vi alltid gjort! Vi har ju bara hunnit med några få starter på en för oss låg nivå nu efter att ögat togs bort. Vi får ta det stegvis och så får vi se vart vi landar. Jag tror att vi ganska omgående kan starta några 110-115-klasser och sedan får vi ta det utifrån det. 
 
 
Jag tänkte att jag & Palle ska ut och lufta oss redan nästa vecka. Då finns det nämligen en Pay n Ride här i närheten. Tänkte att vi kunde starta en LA:1. Sedan dröjer det nog till början på mars innan jag & Palle kommer ut igen. Finns några enstaka tävlingar innan dess men troligtvis passar det inte riktigt att åka på någon utav dem. 
 
Nu till nästa "avdelning" på detta inlägg. Kommer jag att starta fler hästar än Palle? Japp, Merry & jag kommer åter igen att vara tävlingspartners. Detta blir vår tredje säsong ihop! Vi är redan anmälda till första tävlingen. En hopptävling i mitten av februari! 
 
 
Kan självklart komma att bli starter på fler hästar. Det brukar ju bli så om inget annat, haha! Det sker på förfrågan. Är det lite trevligt väder i vår och jag hinner rida Dolly tillräckligt mycket så ska vi nog våga oss ut på några starter med. Är ju nästan tradition att vi göra några stycken per år. Dodo & jag är ju också lite sugna, kanske blir någon Pay n Jump åtminstone. Vi får se!
 

Kommentarer:


Amanda ljunggren:

Alltså den 1.30 rundan är så klockrent snygg!

Svar: Tack snälla!
Ellen

skriven


Ebba Carlström:

Du och Palle är helt klart drömekipage! WOW på den 1.30 rundan! :D

Svar: Tack så mycket, va gullig du är!
Ellen

skriven


Kommentera här: