KVÄLLENS DRESSYRTRÄNING - Palle

 
Idag var det dags för Ulla-träning igen. Vi tränade på ett annat ställe idag men samma dressyrtränare som vanligt alltså. Gått en månad sedan senaste träningen och det har ju varit lite sviktande känsla under den tiden. Inte så konstigt, vi har ju inte jobbat så mycket då Palle har fått vila & återhämta sig medans jag har varit iväg i Falsterbo & på festival och passen där emellan har varit lite mer laid back också. 
 
Hade en sådär känsla när jag värmde upp. Fin känsla i traven men i galoppen kändes det inte alls bra. Känslan när man rider in på en volt och häst inte alls är där den ska, och när jag skulle rätta till det blev det forcerat och bara sämre. Men det var enkelt löst, Ulla såg direkt vad som var fel (bäst) och det som krävdes var en liten justering i sitsen och sen jävlar gick det som på räls. Jag tittade för mycket åt sidan och det gjorde att min kropp fick fel position och jag tappar pratat/känslan vart hans bakben är. Istället fick jag sätta blicken på hans yttre öra och det gjorde att jag hamnade rätt i sadeln. Trots att jag egentligen hade detta i bakhuvudet så blev det en riktig aha-upplevelse och det var länge sedan jag det kändes så jäkla bra att rida på någon häst överhuvudtaget. Ska verkligen tänka på att göra så på alla hästar jag rider nu! 

Kommentera här: