MER OM TÄVLINGEN IGÅR

 
Här har ni några klipp från igår. Kan ni inte se det så får ni klicka er in på min Instagram istället. Stundtals var han riktigt fin men tyvärr ganska spänd vilket ledde till ett omslag i galoppen. Eftersom att han var spänd blev formen lite rörig stundtals också, såklart. Inte bara jag som hade problem med omgivningen, många hästarna reagerade ganska starkt på barnen som gungande i skogen precis bredvid banan till exempel. Miljöträning & dressyrtävling i ett blev det alltså igår💪
 
Trots spändheten så fick vi bara två betyg under "godkänt" och det var den ökade traven precis som sist och så missen i galoppen. Vi jobbar på den ökade traven, men den kommer nog att ta lite tid. Men med tiden ska det noga åtminstone kunna bli en 6:a eller kanske en 6,5:a. Jag hoppas på det iallafall!
 
Jag var nöjd redan efter programmet igår. Tyckte att Palle kämpade på så bra både på banan och på framridningen. Känslan var ju dock inte super med tanke på spändheten men det såg nog lite bättre ut än vad det kändes. Jag trodde kanske inte att vi skulle klara 60%-sträcket, men det gjorde vi ju. Vi skrapade ihop 62% trots spändheten och dessutom en 4:a på den förvända galoppen (omslag) i ena varvet. 
 
Detta programmet är fortfarande ett ganska svårt program för oss men jag är glad över att vi presterat 4 av 5 av årets ritter på godkänd procent. Ett kvitto på att vi hör hemma på den nivån. Men självklart längtar jag tills dagens vi får leverera ett riktigt bra program. Det kan hända när som helst, beror på dagsform & hur samspelta vi är just de minutrarna den dagen. Och så lite tur också kanske. Men för varje gång så kommer vi närmare, vi behöver rutinen.
 
Jag är iallfall supernöjd med Palle. Det var verkligen som att han gick runt och sa: "säg vad jag ska göra, säg vad jag ska göra, säg vad jag ska göra" med lite rädd-exalterad röst igår, haha. Så stolt & glad över att han litade på mig. Älskar honom så mycket, vilken fantastisk häst jag har. 
 
Han förtjänar alla morötter i världen💖

Kommentera här: