DAGENS GENREP - Hållidej

Ida-Holly skötte sig exemplariskt idag. Hon är helt otrolig. Vi kom dit precis lagom i tid, tur att vi inte var senare. Det var vår tur i princip direkt när vi kom dit. Då gick vi in i ridhuset, och vi började med lösgalopp som efterföljdes av löshoppning. Innan har hon varit lite obalanserad i hennes galopp lös, den var oväntat bra idag. Hoppas det håller i sig!
 
Efter löshoppningen, ställde jag upp henne samt visade henne i skritt & trav för hand som man gör på treårstestet. Gick superbra! Skönt att få ett tillfälle att träna på det borta med hjälp av de som kan för jag har ju aldrig visat någon häst på treårstest innan. 
 
Efter visning & löshoppning sadlade vi på och gick till ridhuset där ridprovet kommer att vara. Gick två varv med henne där inne och sedan satt jag upp. Red 2-3 varv i varje gångart i varje varv innan jag nöjt satt av. Inga krusiduller, bara att styra runt henne så sprang hon snällt på framåt i alla gångarter.
 
Hon känns väldigt redo & mogen för detta. Sedan vet man ju aldrig hur det går på den stora dagen men det är åtminstone en bra utsprångspunkt. Vi kommer ju såklart tycka att hon är lika fin och bra oavsett resultat. Men iallafall, inte nog med att hon är förberedd för treårstestet om två veckor så har hon fått en bra förberedelse för resten utav hennes liv som ridhäst & tävlingshäst och det är i slutändan det det viktigaste och till stor del syftet med att vi gör detta.
  
Har haft hjälp av mina tre medhjälpare idag igen, guld värt. Mamma, Maria & Jessica som även kommer att hjälpa till på den stora dagen. Då har vi dessutom uppbackning av ännu en medhjälpare som har mer erfarenhet.
 
Snarlika bilder men jag kunde verkligen inte välja. Bästaste lilla tjejen❤️

Kommentarer:


Emma:

åh vad fin hon är!

skriven


Kommentera här: