HÅLLIDEJS BETT

Stubben Golden Wing, storlek 11.5. Detta var bettet som jag började använda direkt när hon kom hit och det verkar hon trivas mycket bra på. Ett ganska dyrt bett som Palle aldrig gillade, men Linus trivdes bra på detta och så även Ida-Holly, kul att det kommer till användning. 
 
Stubben Sweet Copper storlek 11.5. Jag vågade inte ha Golden Wing-bettet på treårstestet då det inte stod i klartext att det var tillåtet och då köpte jag detta bettet som är väldigt likt. Det är små marginaler & dagsform men jag upplever att detta kan vara hennes favoritbett. Trots att det smalt & nätt så finns det en annan tygnd i det här bettet, och det verkar hon gilla. 
 
Tvådelat bett med parerstänger/full cheek-bett, storlek 11.5. 
 
Gummiklätt smalt & nätt tvådelat bett. Väldigt lätt. Storlek 11.5. 
 
Detta är betten som jag ridit & rider Ida-Holly med. Ida-Holly är ju inte så mycket riden än. I famtiden kanske man bara kommer att använda ett bett. Kanske något utav dessa eller något helt annat. Sådant kan ju ändras under tiden. Men jag upplever att hon trivs väldigt bra på de guldiga betten ovan så de har vi helt klart använt mest. De är tvådelade, kan inte nypas i mungipan, tar ganska lite plats men har ändå lite vikt. Även det silvriga bettet har liknande egenskaper och hon har känts fin på det med. Gummibettet har jag bara ridit ett fåtal gånger med än så länge, och bara på lugna uteritter så jag vet inte riktigt vad hon tycker om det ännu. 

Kommentera här: