SUPERTRÄNING!

Jag & Palle hade en riktig superträning för Jens idag. Vi började med att rida över bommar & bockar. Grunderna satt som ett smäck. Då gick vi över till att hoppa bana, först på ca 100cm. Vi red den två gånger. Gick bra båda gångerna men bäst på den andra. Så vi höjde sedan upp banan till 120-125cm och red den två gånger till och det kändes helt underbart. Så lätt & säkert. Lugnt men energiskt. Bara sådär skitabra!
 
Eftersom Palle vill bli kort, hög & spänd så jobbar vi alltid med att han ska ta stora kliv, gå igenom kroppen och vara så jämn som möjligt. Han kan bli lite hetsig vid hoppning och bli ojämn/ta egna intiativ men idag var vi on top! När vi är såhär bra som vi är idag då är vi verkligen BRA om jag får säga det själv.
 
 
Så kul att vi äntligen kom iväg på en träning, var dock nära på att ställa in idag med för tyvärr är har jag blivit sjukare igen...Yrseln är tillbaka (dock bara när jag ligger ner), tror det har att göra med mina bihålor. Har ett supertryck i hela huvudet. Men min kropp känns annars ganska pigg, hoppas det fortsätter så.
 
Har iallafall haft en superhelg och har nu en ledig vecka framför mig. Nu ska jag vila lite men om en stund ska jag åka och rida Noppe. Efter det ska stallet göras. Vi hörs lite senare igen!

Kommentera här: