DAGENS TÄVLING: Merry & Pärlan

Hemma från en otroligt blöt, lerig, blåsig & kall tävling. Både bra & mindre bra resultat men oavsett resultat tre riktigt bra prestationer. Merry gick felfritt i båda sina klasser. Dessutom första gången han startar två klasser på en dag på en riktig tävling samt omhoppning för första gången och som han gjorde det. Wow. Slutade en utanför placering. Kan inget annat säga än att jag älskar honom. Så jäkla fin. Han har gått felfritt sina 6 senaste starter (inklusive en pay n jump). 
 
 
Merry startade 80 & 90cm. Men även jag & Pärlan red en klass. Vi startade 90cm. Vi slutade på 22 fel. Vi stannade två gånger på sista hindret. GAAAAAHHH! Lite (läs mycket) frustrerad över det. Så nära men ändå så långt bort. Jag tänkte att jag berättar mer om våran ritt när jag kanske kan visa några klipp samt någon bild som kommer sen så småningom. 
 
Tillbaka till Merry. Jag laddade ju upp film från förra gången vi tävlade och det såg ungefär likadant ut nu så vi kör på några klipp denhär gången bara, här ser ni några språng från min & Merrys 90-runda idag: 
 
Summa sumarum är jag riktigt nöjd med dagens tävling. Pärlan är verkligen på G nu också. Men som sagt, hennes runda får ett eget inlägg lite senare. 
 
Fina Merry.

Kommentera här: