HÄSTARNA JAG RIDER:

Jag vet inte om det är svårt för er att hålla reda på alla hästarna jag rider? Det är 9 stycken olika som synts här i bloggen iår och jag vill ju inte att det ska bli för rörigt. Här kommer en snabb presentation utav dem allihopa ifall det är någon eller några ni känner att ni inte har koll på:
 
Heart Paal, "Palle", valack född 2007. Fick honom i slutet av 2012. Vi tävlar i hoppning & dressyr. Just nu tävlar vi mest i dressyr men vi har tävlat betydligt mer i hoppning. Just nu rider vi MSV C dressyr och vi har tävlat hoppning upp till 130cm felfritt. Vi har även startat fälttävlan några gånger, i klassen H90. Sedan 2017 är Palle enögd. 
 
Hållidej "Ida-Holly" är ett sto född 2015. Vi köpte henne i slutet av 2017. Eftersom att hon bara är 3 år så tävlar vi inte än men vi visade henne på treårstestet där hon hoppade 8-8. Planen är att fortsätta att utbilda henne och så småningom tävla!
 
Palle & Ida-Holly är min/mammas hästar. Nu kommer resten utav de hästarna som syns här ibland, jag brukar kalla dem "extrahästar" då det är hästar jag rider utöver mina egna. De ägs alltså utav andra människor.
 
 Hällebo Meriadoc KWD77 "Merry" är en Welsh Cob hingst född 2011 som jag tränar & tävlar lite då och då. Jag red honom första gången i december 2015 så jag har varit en del utav hans liv ett tag nu. Vi har ridit två ungponnychampionat, Welsh-SM samt testat Engelska Ridklasser. Han tävlas i både hoppning & dressyr, vi har startat upp till LA dressyr och LB+5cm hoppning (105cm).
 
Ekens Starius "Dodo" är en valack född 2010 av rasen varmblodig travare. Jag har hjälpt till att vidareutbilda honom sedan 2016. Jag rider honom ungefär 1 gång i veckan. Vi har startat upp till 80cm felfritt på Pay n Jump.
 
Mr Molesley "Melker" är en New Forest valack född 2014 som jag red in precis i början utav året. Vi har börjat lite smått med inhoppning. Jag försöker att åka & rida Melker minst en gång i veckan.
 
Sörkullens Diva "Diva" är ett New Forest sto född 2011. Henne hoppar jag lite då & då åt hennes ägare som variation i hennes träning. Hon ägs av samma som Melker ovan. Mellan 2015-2017 syntes Diva mycket här i bloggen då jag red in henne samt utbildade henne tillsammans med hennes ägare. Vi startade upp till LD (80cm) hoppning samt LA dressyr. Vi kvalade & red även ungponnychampionatet i dressyr 2017.
 
Dultymor "Dolly" är ett KWPN-sto född 2008. Hon är min fasters häst och jag rider henne då & då i mån av tid för att utveckla henne och förbättra min egen ridning. Till vardags är hon skogsmulle. Vi brukar göra några starter i hoppning per år och vi har startat upp till 100cm. Hon är fortfarande ganska grön, dels för att hon gick på lösdrift i Holland tills hon var 6,5 år men också för att hon tränas & tävlas mycket sparsamt, endast för att det är kul!
 
Brynarcal Black Pearl "Pärlan" är ett sto född 2007. Hon är en Welsh Cob importerad från Storbritannien. Har fått hjälpa till med henne någon gång då & då sedan 2017. Vi har även gjort några enstaka starter i hoppning, 80-90cm. 
 
Axxas Nocturne "Noppe" som jag började att rida nu under 2018. Vidareutbildat honom 1-3 gånger i veckan hela sommaren och nu i mån utav tid. Han är en Svensk Ridponny/Welsh Partbred och var tidigare verksam som godkänd hingst, numera valack. Han är till salu. 

Kommentera här: