DAGENS PAY & JUMP - 90 CM

Såhär glad blev Merry när vi åkte iväg på dagens Pay and Jump😀 Han älskar att hoppa! Jag har inte hoppat bana på honom sedan ungponnychampionatet förra året eftersom att jag har kvalat & fokuserat på dressyren iår. Dock har ju hans oturliga munproblem satt stopp för bettanvändandet och som många av er vet är det inte tillåtet med bettlösa alternativ i dressyren, så vi har ett litet problem kan man säga...Jag har skrivit mer om detta, ni kan läsa om det HÄÄR.
 
Till dagens start då. Han kändes VÄÄÄÄÄLDIGT fin (som vanligt, hehe). Vi hade två lägen på banan där jag trodde att han skulle backa av och ta ett till språng men han gick av stort istället. Han har väldigt lätt för att ta stora språng men jag har tidigare fått rida på ganska bra på tävling just för att han är försiktig & rädd om sig och gärna backar av lite väl mycket ibland. Så jag trodde att han skulle göra det men det gjorde han inte, haha. Men det spelar ju ingen roll, helt acceptabel runda tycker jag efter omständigheterna. Film från idag:

Kommentarer:


Josefin:

så fina, tycker ni är jätte duktiga :D kramar

Svar: Tack :)
Ellen

skriven


Kommentera här: